torsdag 1 mars 2012

Dagar kommer och dagarna går


Massa info. Massa trött. Massa bra i magen igen (fast stolgång liksom), massa glädje, massa tankar, massa av massan. Det är väl det som har hänt de senaste dagarna. I stort liksom. Har lärt mig hur odlingstiden i hela Sverige ser ut idag, och Norrland blev inte en så omöjlig alternativ som jag har trott förut. Fast Skåne, vi har ju fan bästa marken… och så har vi kollat på alla frö vi vill bestämma idag. Det var galet. Först väldigt roligt, sedan väldigt mycket namn av samma sak och bara ta, ta, ta. Man blev fan trött. Så sjukt mycket intryck, så man blir alldeles matt. Men positivt. Fast det kliar ju lite i benen nu. Jag vill göra saker NU! Fast samtidigt är jag jätte rädd för skogsarbetsdelen som kommer snart. AHHH!! Ok, men inte tänka så mycket. Det är väl det bästa. :)

Jag har nog inte så mycket att berätta just nu. Byn vet att vi är här. Emilia har skapat grannskapskontakt! Sjukt häftigt förövrigt: Hon går på promenad och tänker: ”ja, nu borde jag kanske knacka på hos grannarna och säga att vi bor här nu!” Och så hamnar hon hos en dam som har precis startat en scoutkår här (Emilia är scoutfantast. Man skulle kunna säga scouternas scout). Så nu ska hon hjälpa till i den scoutkåren. Sjukt coolt. Hur stor är chansen liksom. Hon var så rädd innan att hon skulle sakna scouterna jätte mycket. Sedan gick hon vidare till nästa granne, som redan hade blivit uppringd av damen. Så hon är och fikar hos dem nu. Landet kan fan vara hur underbar som helst. Vi ska snart fika hos damen också. Hela Gräsmark vet redan att vi bor här :)

Ja, nu ska jag läsa lite och så försvinna i drömmarnas värld. Är så sjukt trött HELA tiden. Men bajset är borta. Det är så skönt! Ett HURRA för det. HURRA. Nu blev det två.

Puss mina fina! Jag vill höra massa från er!
/Eure Nina


 
Ps: utlovar bilder snart. JAG LOVAR! Tusen. Typ. Nja… några.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar