måndag 2 juli 2012

Halvtid och fotbolls-em


Imorgon vinner Italien fotbolls-em! Det ska bli galet.  För Eelke Emilia och jag ska heja på Spanien, men så vinner Italien och så blir man arg och så. Tokigt. Helt galet.
Vi ska på auktion imorgon! Och så är det gröt-SM i Sunne också. Vi ska försöka hinna med resultat och prisutdelning. Sjukt spännande det där. Mami och papi var här på snabbvisit. Mycket fina föräldrar har jag faktiskt. Smöret rinner iväg. Tiskaretjärn och Kretslopphuset. De gillade det här. De blev kära i Värmland. De vill ha en dotter som bor i Värmland. Ja, man skulle kunna säga att de är Värmland numera. :) Nu överdrev jag en smula, men livet blir ju roligare så.

Jennie är på praktik på världens mysigaste gård, låter det som. Det var fint det. Att hon har det fint. Och att man får höra massa om det sedan. Jag har också hittat en gård. Utanför Skövde. Som gör allt själva, med häst. Det ska bli super spännande att åka dit och lära känna deras gård. De är lite amish eller ababtister eller vad det heter. Kommer bli väldigt spännande det hela! Jag kanske rullar hem till Skåne med häst och vagn sedan, vem vet. Fast jag är lite nervös också. Typ så nervös att jag håller på och kissa på mig hela tiden. (OBS! overdriven again)
Annars är det halvtid på kursen nu. Exakt idag. Prick 24.00. Det är schjukt. Riktigt sjukt. Men tiden rinner. Tiden är så. Och det är väl bra att den rinner, annars skulle man sitta fast i någon sekund och det skulle vara mindre roligt. Faktiskt.

Vi har haft massa djurdagar och rensat ogräs. Nästa vecka har Juliana, Emilia, Maria, Jon, Josefine och jag trädgårdsansvar. Ska bli ytterst spännande hur vi hantera denna utmaning. Jag tror på kaos, kärlek och skratt. Men vi får se. Kanske resultera det hela i kaos, bråk, hat och gråt. Det skulle vara mindre positivt. Men känslor är ju känslor. Trevliga allesammans. (om man är positivist, vilken grupp jag ibland tilltro mig att tillhöra. Fast det kan vara lureier). Men självklart kommer det inte resultera i det sistnämnda, utan mera i ett tv-program med positiv feeling, som man så fint i Amerikat säger. Eller jag tror de säger så. Det vet jag inget om eftersom jag aldrig har varit i det stora landet långt, långt borta.

Nu har det här urartat. Nina har tråkigt. Resultat =kaos-skrivning. Vilket kanske ni tycker är nyckfullt (jag har inte den minsta aning vad det där ordet betyder), men vilket är en tidsslöseri i största meningen. Och tid är pengar och pengar måste vi ha och därför spara. Idag är jag kapitalist. En sån där riktigt ordentligt en. Med kavaj och sträng blick. Alltid med koffert i handen, där det finns pengar och tid i. Tids-spare-kapitalist skulle man kunna säga. Som de där männen i boken Momo. De gråa männen. Jag är en sån. Bara så ni vet.
(nej, jag är inte det. jag hoppas ni hänger med i min lördags-komik. Crème de la crème, den där komiken. Som att ha klättrat upp på en bergstopp. Ifall ni inte förstår kan det här bli jobbigt för mig i framtiden. Känner jag just nu. Lite längst ner i magen (sisådär 1 mm vänster om naveln). Ha, vilken humor, vilket skratt. Jag bjuder på det. Idag gratis, imorgon 1000 kr. Tack och varsågod. 

Sammanfattning: EM, auktion, MaPa besök, trädgårdsansvar, halvtid, praktik, kapitalism.


Tack för mig.
Med vänliga hälsningar,
/Eure nina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar